Weer een dag voorbij

4 oktober 2017 - Sengerema, Tanzania

De tijd gaat echt verschrikkelijk snel. Ook vandaag was voor mijn gevoel voorbij in een keer knipperen. De eerste patiënt van Erik was nergens te vinden dus we zijn gelijk doorgegaan met onze tweede patiënt. Zij heeft 4 maanden geleden haar enkel gebroken. Deze stond volledig naast haar onderbeen. Met de set met schroeven en plaatjes die wij mee hebben genomen konden we haar enkel weer zo goed mogelijk herstellen. Morgen een controle foto om te checken hoe het staat. Daarna heeft Erik met de pinnen die wij vonden in de berging nog een dijbeenbreuk recht gezet. Weer 2 levens een stukje beter gemaakt. Op de andere ok heeft Susan een stomagerstel gedaan. Daarna hebben Annelieke en Heleen een oorontsteking uitgeruimd. Ik heb mij na die enkeloperatie gestort op het opruimen van de berging. Wat een puinhoop! Maar nu is het een stuk beter. Morgenochtend ga ik mij storten op de sets 💪.

Vanavond hebben we een groot feest in de tuin met al het personeel van de ok, de fysiotherapie en een aantal lokale artsen. Het bier en frisdrank is geregeld, Cecilia heeft allerlei hapjes gemaakt, Masoso komt met zijn zoons om de muziek te verzorgen en de geit die Erik vorige week van een patiënt heeft gekregen wordt geslacht en op de bbq gelegd. Dat beloofd wat!

Morgen hebben we nog 2 of 3 ingrepen op het programma staan. Daarna gaan we naar Mwanza voor de laatste nacht in Ryan's Bay.

1. Vief:
    4 oktober 2017
    Het blijft bijzonder dat de patiënt van Erik 'nergens te vinden was'..
    Wat een ervaring Jis, daar kunnen je klasgenoten nog van leren..