Dance, dance, dance

4 oktober 2017 - Sengerema, Tanzania

Dinsdag hebben we een heerlijke dag op de ok gehad. Susan begon met 2 schildklieren. Het was heel erg warm hier dus na 5 minuten op de ok was het al weer zweten geblazen. Gelukkig waren deze schildklieren van normale grote en niet zoals die van vorige week maandag. Daarom waren beiden redelijk snel verwijderd en konden we weer even afkoelen. Daarna zouden we nog een "scooping" doen. Het verwijderen van een chronische ontsteking aan het bot. Deze jongen van 15 had al 4 maanden een erg pijnlijke, warme en gezwollen plek net onder zijn knie. Annelieke en Heleen zouden deze operatie doen. Samen bekeken ze de foto en kwamen tot de conclusie dat deze casus niet helemaal goed was voorbereid. Bij navraag was zijn verhaal niet het klassieke verhaal van deze botonsteking die hier heel veel voorkomt. Ook de foto liet een andere beeld zien. Misschien toch een tumor in plaats van een ontsteking? Verder onderzoek was nodig voordat hij geopereerd kan worden. Dus wordt hij verwezen voor onderzoek en zijn wij dus iets eerder klaar dan verwacht.

Na het werk gaan Heleen en Susan nog even shoppen op de markt. Annelieke en ik gaan op de veranda zitten met een spelletje en iets te drinken. 's Avonds zijn wij uitgenodigd bij Masoso. Dit is een vriend van Erik. Hij werkt in de muziek wereld en heeft een bedrijf samen met zijn zoons. Als we daar aankomen staat de jongste zoon al klaar achter zijn draaitafel en staat de muziek lekker hard. Eerst eten en dan de rest. Dus we gaan naar binnen voor een heerlijke maaltijd. Daarna verplaatst het hele gezelschap zich naar buiten voor drankjes en dansjes. Heel ongemakkelijk... Wij worden de dansvloer op geduwd en we worden van alle kanten gefilmd en op de tot gezet. Gelukkig weet Heleen redelijk snel de kinderen de dansvloer op te krijgen. Samen met haar leren de we de kinderen de polonaise, handjes in de lucht en dansen als een vis of vogel. De tweede zoon van Masoso komt ook nog even langs. Dus worden we de dansvloer afgehaald en aan hem voorgesteld. Even zitten en afkoelen want het is nog steeds heel warm.

Na een avond op de dansvloer gaan we naar huis voor nog een laatste drankje en een douche. Vandaag hebben we weer een vol ok programma. Voor vanavond staat een feest met het ok personeel gepland.

1. Anja vd Boom:
    4 oktober 2017
    Las de kop " dance dance dance" en dacht meteen , hee die zijn bij Masoso op visite geweest. Inderdaad wat een belevenis.
  2. Henrike:
    4 oktober 2017
    Eén en al gezelligheid bij masoso 😊